T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DİYARBAKIR / DİCLE - Arı İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Kas

Okulumuz öğrencilerini bilgilendirmek amacıyla İslam dünyasında önemli yeri olan kişiler tanıtımı yapıldı. Bu amaçla okulumuz mescidine Yunus Emre Mescidi, spor salonuna Muhammed Ali Spor Salonu , kütüphanesine İbni Sina Kütüphanesi isimleri verildi. 

Öğrenmenin kalıcılığını artırmak amacıyla öğrencilere önce videolar izlettik, daha sonra öğretmen ve öğrencilerimiz birlikte pano hazırladı.

Kas

Öğrencilerimizin okula aidiyet duygusunu geliştirmek, okula uyumlarını artırmak, arkadaşlarıyla iletişim kurmada kolaylık sağlamak ve okula severek gelmelerini sağlamak amacıyla okuluz öğrencilerine farklı branştaki öğretmenlerimizin de katkılarıyla sosyal, kültürel, sportif etkinlikler düzenledik.

Öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri amacıyla grup önünde konuşma ve sunum yapma etkinlikleri gerçekleştirdik.

Zeka oyunları oynadık. Yabancı dilde şarkı söyleme ve şiir okuma yarışmaları düzenledik. Okul bahçemizde öğrencilerimizle volaybol, basketbol oynadık.

 

Kas

Öğrencilerimizin kendi bedensel ve zihinsel gelişimlerini daha iyi tanıyabilmeleri amacıyla okulumuz psikolojik danışmanı Sera ALTAŞ tarafından 6. sınıf öğrencilerine yönelik gelişim dönemi, ergenlik dönemi ve ergenlerle iletişim becerileri konularında seminer yapıldı. 

KIz ve erkek öğrencilerimiz kendi bedensel değişimleri hakkında bilgi sahibi oldular. 

 

Ara

'UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE RUHSAL VE FİZİKSEL SAĞLIĞIN KORUNMASI' başlıklı konu hakkında Rehberlik Öğretmenimiz Sara ALTAŞ'ın hazırlamış olduğu sunumu Zoom platformu üzerinden dinledik. Özellikle Psikolojik Sağlamlılık üzerinde duran ALTAŞ, Psikolojik sağlamlılığı güçlendirmekiçin  neler yapmamız gerektiği konusunda bizleri aydınlattı. Emeklerinden dolayı başta kendisi olmak üzere toplantıya katılıp fikirlerini beyan eden tüm Öğretmenlerimize teşekkür ederiz. Konu ile ilgili kullanılan materyallere aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

Ara

 

1.     Uzaktan eğitime geçiş

Tüm dünyayı etkisi altına alan korona virüs salgını nedeniyle eğitim öğretime 15 Mart 2020 tarihinde ara verildi. Salgının tüm dünyada devam etmesi nedeniyle okullar hala kapalı durumda. Bu nedenle yüz yüze eğitim yapılamadı. Eğitim- öğretim uzaktan eğitim yoluyla EBA TV kanallarında, Zoom programı üzerinden yapılmaya devam ediyor. Pandemiyle birlikte uzaktan eğitime başlanmasının eğitimin içeriği ve yöntemleri, dijitalleşme, teknoloji ve kaynaklara erişimin fırsat eşitsizliklerine neden olduğu konusunda hemfikir olundu.

2.     İmkan Yetersizliği

Öğrencilerde telefon, tablet, bilgisayar internet gibi araç ve gereçlerin olmayışı uzaktan eğitim almalarına engel oldu. Aynı zamanda kardeş sayısının çok olması, aynı anda EBA televizyon kanallarından da ders izlemelerine engel oldu.  Okulumuzun EBA destek noktası olarak seçilmesi imkanı olmayan bazı öğrencilere okulumuzdan ebaya bağlanma fırsatı sundu. Öğretmenlerimiz de bu konuda mağdur olduklarını ifade etti. Ders sayısının fazla olması nedeniyle kendilerinin de internetlerinin yetmediğini dile getirdiler.  Öğretmenlerimiz telefon operatörlerinin daha fazla destek olması gerektiğini vurguladılar. Öğretmenlerimiz imkanı olmayan öğrenciler telefon görüşmesi yaparak destek oldular ve oluşturdukları whatsapp gruplarına öğrenciler için ders notu desteği sunduklarını söylediler. 

3.     Psikolojik Etkisi:

Korona virüs salgınının uzun süre devam etmesi hem öğrencilerin hem de velilerin psikolojik sağlığına olumsuz etkileri olmuştur. Bu süreçten yoğun şekilde etkilenen öğrenciler için bireysel görüşmeler yapılması konusu konuşuldu. Özellikle okulların yüz yüze açılması durumunda öğretmen, öğrenci ve veli iş birliği içerisinde gerekli çalışmaların yapılması gerektiği dile getirildi. Ayrıca süreçten etkilenen öğrencilerin rehber öğretmenine yönlendirilmesi gerektiği üzerinde duruldu.

 

4.     EBA teknik problemleri:

 

Tüm ülkenin uzaktan eğitime geçmesi nedeniyle öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz yoğunluk nedeniyle EBA'ya bağlanamadıklarını dile getirdiler. Daha sonra MEB tarafından ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinin ders saatleri farklı saatlere alındığından bu problemin biraz da olsa kendilerini rahatlattığını söylediler.

 

5.     Ders İşleme Ortamının Değişmesi

 

Sınıfların yerini tablet, telefon gibi araç ve gereçlerin alması öğrenci- öğretmen iletişimi konusunda sıkıntılar çıkarmıştır. Öğretmenlerimiz, öğrencilerle karşılıklı etkileşimin sınırlı olması, geri dönütlerin yetersiz olması, göz temasının olmaması, çok az sayıda öğrencinin derse bağlanması, sınıf ikliminin olmaması gibi sorunlar nedeniyle etkili ders işleyemediklerini ve motivasyonlarının düştüklerini dile getirdiler. Bu gibi nedenlerden dolayı salgının bir an önce bitmesi ve eski normal hayatımıza dönmesi konusunda isteklerini dile getirdiler.